הכנסה נוספת לנהגי המוניות: איך הפכה המונית לעסק משתלם יותר?
בימים שבהם יוקר המחיה לא פוסח על אף מגזר, נהגי המוניות בישראל נדרשים לחשוב מחוץ לקופסה כדי להגדיל את ההכנסה החודשית. בשנה האחרונה חלה עלייה של למעלה מ-30% במספר הנהגים שמשלבים שירותים נוספים מעבר להסעת נוסעים — ובעיקר משלוחי חבילות קטנות, שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים, ושירותי הסעות פרטיים לאירועים.
על פי נתוני חברת NewTaxi, מעל 45% מהנהגים הפעילים באפליקציה הצטרפו לתוכנית ה-"Extra Ride" שמאפשרת להם לשלב בין נסיעה רגילה לבין שליחות קטנה או איסוף חבילה סמוך ליעד הנסיעה, וכך להגדיל את הרווחיות מכל נסיעה.
המגמה הזו משקפת שינוי עמוק בתפיסה הכלכלית של נהגי המוניות: לא עוד "נסיעה ממקום למקום", אלא ניהול עסק עצמאי וגמיש שמנצל את זמן השהות בכביש למקסום הכנסות.
בנוסף, חברות רבות פונות ישירות לנהגים עם הצעות לשיתופי פעולה קבועים, בעיקר בתחומי המזון המהיר, שליחויות מסמכים דחופים ושירותים לארגונים. התוצאה: יותר עצמאות כלכלית ויכולת לבחור אילו שירותים להציע ואילו שעות לעבוד.
לדברי מומחים בתחום, השילוב בין טכנולוגיה, אפליקציות חכמות ומודעות פיננסית הולך וממצב את ענף המוניות כמודל עסקי משתלם, שמאפשר לכל נהג לבנות לעצמו מערכת הכנסות מגוונת ויציבה יותר.